lördag 17 mars 2012

Sottern runt med Anders

Igår har det styrketränats, bål o armar fick sig en genomkörare. Idag har det trampats.

I ett lätt regndis rullade jag o Anders iväg för att ta oss runt Sottern. Direkt i Pålsboda började vi trampa en tekniskt ganska bra stig och på dom första 8 kilometrarna fick vi ihop 6km stig. (Alla grusvägar var tungtrampade idag, så du vet det när du läser vidare). Fortsatte till Solbergabadet där första kaffe intogs i vindskyddet efter 1,5h trampande. Vid vindskyddet började vi trampa på Ringsbergsleden i ett bra tempo som vi höll hela leden. Till skillnad mot förra gången jag trampade här så hade det idag tinat och marken sög ganska rejält. Framme vid slutet på leden 1,5h senare så tog vi dagens andra o sista kaffebrejk sittandes i ett omklädningsskjul vid badplatsen...

Härfrån rullade (läs: slet som djur i lervällingen) vi grusväg fram till Blomsterbacka där vi kunde börja trampa stig igen och först vid bron i Svennevad cyklade vi på väg igen. efter Svennevad så väntade stig ända fram till bussgaraget. Blöta o rejält trötta orkade vi inte säga så mycket till varandra utan vi skildes ganska omgående...

Dagens tur mätte 51km, varav drygt 3 mil cyklades på stig. Ca 7 km var ny stig....

Hann precis hem för att se upplösningen av MTB-världscuptävlingen på redbull-tv