fredag 23 mars 2012

Oskulden är tagen

Nu sover resten av familjen så nu passar jag på.

Premiärturen: Gjorde som dom sa att jag eventuellt ville göra, sänkte sadeln efter lite provcykling i trädgården. Jag o Simon rullade iväg mot Tarstaborg och direkt när vi kom in på stig så kändes skillnaden, det var bara att trycka på och cykeln svarade direkt. I början av rundan finns ett parti med mycket rötter som är perfekt att öva teknik på och där var det bara att mosa över idag, vilken skillnad mot innan då man vart tvungen att ha tungan rätt i mun. Vi fortsatte upp till Vibbanbovägen och cyklade där över 51:an ner mot grusgropen, fick släppa Simon långt före så jan kunde prova mosa på på den härliga singletracken...

Inne i grusgropen har vi ett bra parti när det cyklas "Pålsbodarundan" och den inleds med ett stigparti som är riktigt snabbt, följt av ett lite kurvigare parti, en teknisk uppförsbacke, pulshöjande skråcykling och en härlig nerför. Början gick snabbt, in på det kurvigare partiet o uppför backen, allt bara flöt på. Nerför backen igen och sen nerför en riktigt brant backe innan vi trampade in på Tobias gräsmatta.

Nu trampade vi tre upp till Vibbanbovägen och in på Tarstaborgsrundan, nu är det tyvärr så att det körts så mycket maskiner där i skogen att det på många ställen är som att köra grusväg. Vi körde hur som helst nästan ett helt varv innan vi rullade ut på 51:an igen. Kan tillägga att jag o Tobbe maxade i varje uppför :) o nerför...

Nu rullade Simon hemåt medan jag o Tobbe valde att köra två intervaller i Källbergsbacken.
Nu tog backen 1:40, min snabbaste tid på racer är 1:20, med den gamla cyklen o vintersulor 2:40, någonting säger mig att jag måste hitta en längre backe....

En sammanfattning: Nu kan jag inte skylla på cykeln om jag inte hinner med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar