torsdag 15 mars 2012

Fear in the dark...

Inte blev det nåt av med det planerade intervallpasset igår inte. Fabian var helt färdig och krävde uppmärksamhet hela tiden så istället fick det bli hårdkörning ikväll.

Körde Pålsbodarundan åt "fel" håll. Ikväll var marken riktigt mjuk o sugande. En liten rolig detalj var en spång över en bäck vid ridhuset, åt "rätt" håll så går det inte att cykla över den då den är smal och man måste vika 90 grader för att komma ut på den. Från fel håll gick det att cykla upp på kanten på andra sidan och genom det svänga en halvmeter senare och vips så var bron avklarad :)

Skrämde en tjej som var ute o tränade i skogen med musik i öronen, jag förde så mycket oväsen som möjligt när jag närmade mig men till ingen nytta. För några turer sen körde jag sönder en trampa så jag kan bara sätta fast högerfoten på trampans en sida, tog vid ett tillfälle typ två minuter innan jag fick fast foten....

Vid ett ställe är det en kohage som löper ca 300meter längs med rundan och idag stod nog alla kossor precis vid stängslet och glodde på mig när jag lös på dom, precis som om dom visste att jag lider av koskräck, fy f*n vad stora dom är. Förra sommaren skulle jag korsa en kohage vid ett tillfälle och jag tog mig knappt igenom pga rädsla...  Tacka vet jag rådjur, vildsvin, grävlingar o liknande då dessa inte bekommer mig det minsta

Körde hela rundan i ett hårt tempo ikväll o medelpulsen blev 150 vilket är bra för att vara mig.

Annars har jag idag för första gången i mitt liv lyckats med en sockerkaka. Dom brukar alltid sjunka ihop när jag bakar. Så ikväll har sjukFabian o jag mumsat vår lyckade verk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar