måndag 26 mars 2012

Jukkola

Ikväll så var Simon på riktigt dåligt humör, gnällde, fräste o svor bara man visade sig...

Inte ville han cykla heller... Så jag såg till att vi kom iväg till Jukkolabanan (läs mer om den nedan) för lite terränglöpning. S hade aldrig provat den men blev stormförjust och han har varit på topp resten av kvällen, tänk vad bra och rolig träning kan åstakomma :=)

Jukkolabanan är en terrängbana vid Svennevad, som går över stock, sten, hällar, uppför stup o liknande, varvet mäter ca 1 km o tar för mig i full fart ca 8 minuter.

Resten av familjen följde också med för att komma ut lite medans jag o Simon sprang vårt pass. Simon var grymt snabb i skogen o jag fick första varvet jobba på ganska bra för att hålla honom bakom mig.
Lite vatten o sen bar det ut på varv två, nu fick jag ett litet försprång och fick på en stenhäll göra armhävningar i väntan på S som snabbt sprang förbi på ganska trötta ben.

Vid ett tillfälle så går banan ut på elljusspåret och precis nu kom resten av familjen gåendes o vips så fick jag springa med Fabian på axlarna en bit, medans Simon då passade på att få ett stort försprång så nu blev det en riktigt snabb klättring uppför stupet och sen kvickt över småhällarna för att komma ikapp lagom vid orienteringsstugan.

Inför tredje varvet bestämde vi oss för att springa halva varvet då Simon började bli bra mör nu. När vi efter en liten stund kom ut på elljusspåret så lade vi in 10 grodhopp för att låren skulle börja brinna ordentligt inför klättringen. Vi fortsatte på trötta ben mot stugan och precis innan vi kom fram blåste vi av 10 upphopp.

Tror kvällens pass tog ganska bra på Simon för han gnällde inte ens när han inte fick spela något tvspel efter hemkomsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar