söndag 18 mars 2012

Ibland vil man bara hoppa över några dar

Undrar om man kommer att skratta eller gråta åt den här dagen framöver?

Hursom så inleddes den med en tuff natt bestående av hostande o kräkandes ungar, följt av att Fabian väckte oss strax före sju och inte kunde somna om o av trötthet så la Therese honom i vår säng. Mina lår värkte något kopiöst efter gårdagens pass så att somna om var inte att tänka på, lika bra att kliva upp.
Efter en liten stund ropade kräksfilip och det var hans tur att vakna och det på ett ganska abrupt sätt... Lite senare ropade Fabian och det var bara att hämta honom med.
Sen har Filip legat utslagen i soffan hela dagen, jag lyckades efter lite övertalning få med Fabian ut sittandes i vagnen. Problemet med Fabian är att han inte ville äta, dricka, svälja eller prata pga halsont o feber.

Vid 12,30 ringde Therese sjukvårdsrådgivningen som hade en timmes kö och fick en tid för Fabian vid 15,30. Nu var ett av problemen att jag (T fick vara hemma med 2 sjuka o Simon åkte slalom i Romme) skulle på dopet av brorsan senaste tillskott,  jag åkte 13,30 och sen började ungdomsträningen på MTB direkt efter dopet och jag är den enda som har nyckel.
T:s föräldrar fick agera akutbarnvakt och schasa ut sitt främmande för att ta sig till Pålsboda. Ungefär när T lämnade Pba så ankom Simon till Örebro o ville bli hämtad, T kom in till läkaren 16,30. Simon väntade på en parkering i typ en timme...

Och tillråga på allt så har T:s telefon lagt av så hon fick ta min för att kunna fixa allt runtomkring detta.
Ev öroninflammation på Fabian, ska till VC imorgon om han inte är bättre och Filip ska jag oså dit med för att kolla att han inte få dessa "stretokoper" (eller vad det nu heter) som verkar härja hejvilt just nu.

MTB-träningen: Gick bra och vi fick storfrämmande av en "imponerad" asfaltsgnagare. 2 helt nya cyklister anslöt.

Nulägesstatus: Fabian är halvsover febrig i vår säng, Simon spelar dator för att vara ur vägen, Filip ligger i ett bad, T går omkring i halvdvala och jag skulle gärna knoppa redan nu.

Tack o godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar