torsdag 22 mars 2012

Redo för morgondagen

Äntligen står den här hemma, ja cykeln står alltså här...

Det blev en lång dag då jag intog gymet kl 6 imorse och körde helt själv ett skönt pass som har lyft hela dagens jobb. Angående dagens jobb så har det tillbringats i Västerås på det nya shoppingscentret, var totalt öde men dom besökarna som kom valde att komma när jag skulle lämna byggnaden.

Lite sen så for jag iväg mot Sickla och Specializeds Concept Store, sjukt med köer o Stockholm idag då det skett en olycka precis i någon korsning där det absolut inte får ske någon olycka. Enligt radion så tog den ca 1,5h att ta sig från söder till norr, tur att jag åkte söderut :)

Väl inne hos cykelhandlaren så var det ett ordnat kaos, kunden före mig hade aldrig suttit på en racer tidigare, hade någon kompis som han skulle börja cykla med. O från att veta noll så köpte han en fin carbonracer, skor, vinterjacka (det var ju rea på den), cykelbyxor, tröja, dator med kadens (1200kr), fotpump, extra slang, liten pump, verktyg, hjälm och handskar....Tror det landade på 40000. Inte illa som instegscykel :)

När väl det blev min tur så började dom med att göra en bikefit enligt konsten alla regler vad gäller MTB, vi gick igenom gaffeln o hur den kan ställas in på olika sätt, hur dom tycker en kedja bör vårdas, drack lite stockholmskaffe dvs pyttelite i botten på en pyttemugg, sen blev det nya flaskhållare, pedaler o gaffelpump innan jag lämnade huset.

Nu känns det som att prognosen för morgondagen borde erbjuda en premiärtur.
TidVarselTemp.NedbørVind
kl 0–6Lettskyet.  Gjelder for: kl 0–60 mmSvak vind, 3 m/s fra vestSvak vind, 3 m/s fra vest
kl 6–12Klarvær.  Gjelder for: kl 6–120 mmSvak vind, 3 m/s fra vest-nordvestSvak vind, 3 m/s fra vest-nordvest
kl 12–18Lettskyet.  Gjelder for: kl 12–1811°0 mmFlau vind, 2 m/s fra nord-nordvestFlau vind, 2 m/s fra nord-nordvest
kl 18–24Lettskyet.  Gjelder for: kl 18–240 mmFlau vind, 1 m/s fra sørvest






Nu har jag inte tid att skriva mer, måste kolla på cdskivan som följde med o sen ska nya klossar dit under skorna innan jag anfaller kudden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar