måndag 19 mars 2012

Rickard rörmokaren...

Jahaja den här dagen komme nog inte att gå till historien som den roligaste...

Började med en riktigt tuff natt då Therese sov för hon skulle till jobbet. När jag kom upp vid sju imorse så var jag inte mycket till människa....

Både Fabian o Filip har varit lite piggare idag, Filip har suttit o spelat dator ganska mycket och Fabian har gått mellan Filip o tvn. Själv så har jag tvättat alla vinterkläder för nu måste våren vara här!
Medans tvättmaskinen brummade så tänkte jag passa på att göra rent vattenlåset i köket då vattnet runnit ner ganska dåligt ett tag. Lyckades bryta isär rören och hittade en liten nästanpropp, pulade bort den och satte ihop allt igen. Nu började dock vattnet rinna UPP genom en rörskarv där det absolut inte ska kunna rinna upp. Det blev att ta isär allt igen och felsöka lite till, spanade ner i det grövre röret som fortsätter ner i tvättstugan och den stod vatten i vilket inte är meningen. Ner i källaren i börja montera isär hela rörpaketet o det luktar ju inte mumma precis i det....

Det var många års avlagringar som jag fick spola bort och sen montera ihop allt igen. Det låter kanske som om det gick fort o bra, dock tog hela skitjobbet typ 3 timmar. Nu får vi hoppas att det tar minst 10 år innan det är dax för nästa rengöring.

Annars har det inte blivit så mycket gjort idag, är svårt att lyckas med så mycket när ungarna gnäller hela tiden. Har dock börjat titta på en tur med några cyklister till Kinnekulle över en helg, har hört talas om att det ska va riktigt bra MTB-cykling där och det hoppas man stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar