söndag 29 april 2012

Ny cykel igen (eller åtminstone kändes det så)

Nu var det några dar sen jag skrev sist, vad har då hänt? Kan börja med torsdagen då det införskaffades nya löparskor, både vanliga o rena terrängskor, har dock inte hunnit prova något av paren ännu.

Fredagen var en dag med molande i halsen så det fick bli rast vila. Dock så började jag sent om sider , typ klockan 21, projektet: gucka i däcken. Efter lite tips o ideer från en cyklist som satt o inmundigade starka drycker så körde jag igång. Eller rättare sagt så fick jag ta hand om en hostig Fabian.
Men att dra igång en lördag morgon klockan halv sex funkar också när man är förälder. Fick iordning på framhjulet direkt, när jag skulle fixa bakhjulet så sinade vätskan, varför det inte blev nåt mer gjort.

Klockan 7 så klev jag in på jobbet och lämnade inte detta förräns klockan 18 och då ansåg jag dagen vara tillända.

Imorse så blev det istället att hänga på låset hos XXL som öppnade 11, direkt hem och fortsätta med projektet (11.30) för att sedan vara på jobbet 11.50.... Lite tajt blev det ;) Men däcket blev så gott som tätt och när jag lämnade jobbet klockan fyra så var det hem o byta om inför kvällens ungdomsträning som skulle gå av stapeln i Pålsboda. Tror det blev 10 unga och 7 mindre unga som rullade iväg i olika grupper för att åka samma slinga i Tarstaborgsskogen, detta slutade dock med att 3 olika slingor avverkades och vi återsamlades efter en bra stund i grusgropen. Totalt var vi ute i 1,5h.

Jag hade hand om snabbegruppen och jag måste påstå att några börjar bli riktigt snabba nu, när det är dax att hänga av dom så får man numera jobba för det och jag hoppas verkligen att det beror på att dom blivit snabbare.

Efter träningen så tog jag o Tobbe och körde ett extra pass på olika stiga o gruvägar runt Pålsboda i 1,5h. Det mest dramatiska på den rundan skedde när Tobbe skulle spurtas om i skogen, när jag trycker på ordenligt så lossnade samtidigt BÄGGE skorna från pedalerna, dock så klarade jag mig utan nåt ramminne då jag lyckades landa tungt med baken på sadelspetsen. Kommer nog bli blått där solen aldrig skiner...

Känslan med dom nya däcken Rocket Ron fram och Continental Racesport bak och tubeless var grym, det blev en riktigt stor skillnad. Nu fanns helt plötsligt fästet där och känslan blev helt annorlunda, cykeln känns mycket följsammare och det gick att passera hinder på ett helt nytt sätt :)
Stort tack Ola för däcksväljartipsen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar