måndag 23 april 2012

Blodvite, nyckelben o lera

Idag arbetades det i Katrineholm och oj vilket event vi fick till, lite panik på morgonen när varorna var på villovägar men det löste sig efter några timmar.

Väl hemkommen var det bara att byta om o äta ett par mackor samtidigt då det väntade ungdomsträning i Örebro. Fick sällskap av Niklas som gjorde sin debut efter på tok för många veckors sjukfrånvaro.

På väg in till stan så öppnade sig himmeln och gjorde den redan sura skogen riktigt blöt.

Snabbegruppen skickade vi iväg med vuxengruppen och sen delade vi upp oss resterande i några olika grupper. "Min" grupp rullade iväg på diverse stigar o redan efter bara några hundra meter var första vurpan ett faktum, dock gick allt bra varför vi fortsatte. Efter en hel det stigkörning med inslag av spurttävlingar i olika uppförslöpor så skulle vi åka nerför "hoppbacken". Jag skulle bara rulla en bit o ställa ifrån mig cykeln och helt plötsligt, från ingenstans, så hoppade en stubbe fram varför jag gjorde en kullerbytta över styret, cykeln klarade sig helskinnad och jag fick bara lite trasigt skinn....

Gick ner till kurvan o ropade ner första ungen, upptäcker då att någon har saboterat stigen på ett riktigt brant ställe..

Under grenarna går stigen.... Tror inte den som lägger dit grenarna fattar vad som kan hända.
Nåja, nu tog jag bort grenarna men DET hände ändå. DET var detsamma som en cyklande föräldrar som ramlade och rullade runt ett par varv med resultatet: Ett troligen brutet nyckelben...

Härifrån var det raka vägen tillbaka till Ljungstugan. Efter en morot så tog jag o Niklas cyklarna och trampade ett varv på MTB-spåret själva, lerigt, halt och blött är en bra summering.
Total cykeltid idag blev 2 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar