tisdag 1 maj 2012

Almbroturen

Efter att ha haft två åskmolm (Simon o Filip) som vandrat runt här hemma idag så var det ganska skönt att dumpa det ena hos kompis och sen sätta sig själv på styrelsemöte. Detta var ganska snabbt o smidigt avklarat och min cykel väntade på en tur.

Ett gäng hade på förmiddagen cyklat "Almbroturen" och enligt utsago skulle den vara riktigt rolig. Så jag snodde fru Magnus gps och rullade iväg, den första biten var riktigt teknisk med ett antal dropp och ett antal berghällar som skulle bestigas. Sen rullade det på med olika tekniska stigar hela tiden, det fanns inte många ställen där man kunde vila och bra var det ;)
Turen måste ha tagit en bra stund att planera ihop men resultatet var riktigt bra. Nu har jag även fått lite ideer inför ungdomsträningen....
Om jag inte haft gpsen så hade jag ALDRIG kunnat hitta i alla korsningar, gjorde det knappt med gpsen heller för den delen. Men fördelen med den är att man kan åka fel men man blir inte vilse :)

Avslutade turen i Åstaden där vi planerade inför helgens äventyr på Kinnekulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar