söndag 8 april 2012

Apelsin apelsin apelsin apel... ...sin ....sin

När mina ben (läs klubbor) äntligen mjuknade igår så rullade jag iväg för lite fin sticykling vid Ånnabodatrakten. Svängde in vid Mattsa gård och valde olika stigar för att komma fram vid Gårdsjölägret. Därifrån blev det grusväg till Apelsinstigen, nerför denna och bron cyklades över med lite "missöde" (tog tag i räcket utan anledning) vidare till parkeringen, uppför grusvägen till början, in på Apelsinstigen igen, över bron utan problem, lade lite fokus på en liten nerförsbacke med många "Apelsiner", ut på parkeringen, uppför grusvägen till början igen,in på Apelsinen, över bron med lite fart och sen var det max ner till parkeringen, uppför igen. Kan tillägga att jag cyklade hårt uppför, lite tråkiga intervaller för rolig cykling var tanken.

Iväg på stigen igen, över bron och sen så hade jag sett cykelspår som följt skylten "Göljestigen" halvvägs in på Apelsinen, provade följa dessa en bit men vände och cyklade ner vid skylten P då stigen inte var något inbjudande. Kom ut en bit ner på Apelsinen och valde vid parkeringen att ta höger över bäcken och sen såg jag en stig direkt upp till höger varför jag trampade upp här.

Lyckades komma såpass nära som 3 meter 8-9 korvgrillare vid vindskyddet innan jag upptäcktes... Fortsatte över en liten bro och vidare uppför stigen till ett vattenfall. Från vindskyddet till vattenfallet var det inte cykelbart några längra sträckor. Följde skylt Göljestigen o plötsligt var jag ute på nedre delen av Apelsinen igen, väl ner på parkeringen fortsatte jag ut till Mattsabacken och trampade på ca 85% av max uppför denna som avslutning.

Efter dusch o käk så skulle jag o Filip cykla upp till restaurangen för att tvätta cyklar, upptäckte då att jag hade lite luft bak, fram med pumpen, i med luft, iväg o tvätta. O givetvis var det tomt i bakdäcket igårkväll, eftersom fälgarna är klara för det så känns som om jag ska fixa slanglöst nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar