söndag 1 april 2012

Kvarntorpsracet

Oj vilken dag....

Inleddes med frukost o sen lite kaffe i lugn o ro, bara för att plötsligt inse att jag låg efter i tidsplaneringen, så det blev full fart iväg till Kvarntorp för dagens tävling. Började med att markera upp tävlingsbanan medans Tony på Kumla Sportcenter fixade med tält, grill, democyklar o liknande.

Direkt när jag var klar med markeringen så anlände dom första cyklisterna. Till slut så hade det ramlat in 20st...

Först startade ungdomsklassen med 5 deltagare, följt av motion o sen tävlingsklassen.

Jag öppnade i ett för mig ganska lagom tempo tror jag åtminstone för pulsbandet låg snyggt kvar hemma i skåpet, och kände att jag hade värmt precis lagom som omväxling :=)  Blev omkörd av endast en o det var vinnaren. Banans karaktär är som jag tidigare skrivit; intensiv och inte så supersnabb men rolig.

Kom på den retliga fjärdeplatsen...



Efter målgång så bjöds det på korv med bröd och hela kalaset avslutades med ett dignande prisbord sponsrat av Kumla Sportcenter, sånt gillas!!!

Två killar från Laxå ville ta en tur på stigarna i området så jag agerade guide och vi körde upp branta stigen på baksidan av högen o sen blåste vi genom hela Kalkungsledsområdet till deras förtjusning.

Skulle sen ta loss framhjulet för att få in cykeln i bilen, fick inte loss det.... Någon speciallåsning gjorde att jag fick välja bakhjulet istället. Väl hemma så var det bara att tvätta den och sen mig själv o allt det i kallvatten då pelletsbrännaren hade stannat.

Direkt iväg på kalas och när vi kom tillbaka väntade brännaren på mig och det gick enkelt sagt åt h*lvete, blir att ringa installatören imorgon.

Satte liv i Simons nygamla Apache så han har en vardagscykel och sen bytte jag trampor på min gamla då brorsan ska med in till måndagsträningen o prova cykla imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar