onsdag 18 april 2012

Stenhård ungdomsträning

Vilket grymt träningspass det blidde ikväll, men för att hålla lite på spänningen så börjar jag med lite om resten av dagen.

Vaknade för tidigt i Sundsvall och lyckades släpa iväg mig till frukosten, första stoppet på vägen söderut skedde i Söderhamn, sen följde Valbo och Enköping innan jag anlände hem. Hemma blev det en blixtfirning (om man nu finns ett ord som heter så) av Filip som fyller 10år idag. Kaffe o en maräng senare var jag på väg ut för att lyfta upp saaben o krypa in under då Therese roat sig med att köra sönder den fina bilen. Hann lagom se vad som hänt innan det var dax för lite micrad mat i all hast o på med cykelkläder.

En snabbis in på Norra Cykel skulle hinnas med innan kvällens ungdomsträning, nya bromsbelägg till Simons cykel o en vattenflaska till densamma.

Vi var en liten (ca 10 ungdomar o 6 vuxna) som rullade iväg från Ljungstugan. Jag la beslag på tre cyklister som fick bli snabbegruppen idag och där ingick även Per E. Vi rullade iväg i ett stenhårt tempo till första övningen, dikeskorsning, o det gick superbra. Vidare iväg på lite olika stigar (bl a MTB-spåret baklänges till en viss del) i full fart tills vi ankom stocken som Ola lagt över halva spåret. Här övades lite cykling över stock innan vi fortsatte mot backen där övriga cyklister "roades"....

Kan inflika att det där med full fart fortsatte hela passet.

Här blev det några snabba vändor i den rotiga backen för "min" grupp medans jag fyllde på mer luft i mina däck med för små luftkammare. Vidare tillbaka stigen vi kom ifrån och mot ett riktigt rotigt parti där vi övade att trampa "lätt" ståendes, vidare till en snabb stig och i slutet på denna så fick Per ta täten och jakten var igång, vi stannade till vid ett ställe för att kolla på olika stigval inför ett hinder.

Vidare till en lite längre steniga nerförsbacken, tävling i backen uppför innan "väggen" cyklades några vändor. Klockan började nu dra iväg varför vi fortsatte till hoppbacken, lite stigkörning tillbaka till stugan. Då inga andra cyklister från träningen kommit tillbaka så körde vi stenhårda backintervaller i 10 minuter. Kräkvarning på sista....

Väl hemma så blev inte saaben lagad, cyklarna blev tvättade och lite marängtårta uppäten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar