fredag 6 april 2012

Hårt i motvinden till husvagnen

Det blev att trampa pålsboda-ånnaboda igår. När jag rullade mot Kävesta så hade jag en grym sidvind.

När jag svängde mot Ekeby så fick jag den rakt i ansiktet och fick slita ont över gärdena.
Tog en fikapaus hos Jörnegrenarna i deras nya bostad. Magnus hat inte fått upp nån cykel i vardagsrummet än...

Härifrån rullade jag till Mellringerondellen p tänkte försöka cykla samma väg som jag blev guidad i höstas, iväg över golfbanan o sen var jag vilse ...

Det blev en hel del stigar här innan jag kom ut på Frösvidalsvägen och fortsatte den tills jag såg en skylt mot Göljestigen, den skulle man ju kunna trampa uppför var tanken som for i mitt huvud. Nu visade det sig att det var en grym uppförsbacke med tjällossning som väntade. Shit vad ting den var o på slutet så var det riktigt brant. Sen om sider på toppen så rullade jag Kilsbergsleden till Mattsavägen o därifrån till husvagnen. Total cykeltid blev 3:08 o 61km in på kontot.

Resten aj familjen hade inte hunnit komma fram varför jag fick vänta o bli sådär råkall. När dom väl anlände så greppade jag väskan o stack direkt till duschen. Insåg till min stora glädje att jag hade packat en whiskeyflaska bland kläderna o snart så värmde det både inifrån o utifrån :)

Idag blir det nog ingen träning då det är 1grad o snöslask och jag o Fabian verkar få lite tid själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar