söndag 22 april 2012

Sista turen med gamla skorna?

Enkelt sagt så regnade dagens cykelpass bort, pratade med det tänkta sällskapet imorse o ingen av oss var motiverad att vara blöta o kalla i 2-3 timmar. Istället blev det en brottningsmatch med allt skräp i källartrappan, fattar inte att det samlas så mycket skräp så snabbt där hela tiden :(

När väl trappan var ren så stack jag o Filip iväg till XXL för inköp av nya fotbollsskor, det följde även med kedjeolja o ett par cykelbyxor hem. Vi passade även på att prova "mygghattar" inför semestern o fick tipset att Listerine tydligen ska funka riktigt bra. Blev en snabbis in till Bauhaus, sprang på en gammal (f´låt Ann-Sofie men man säger så...) kompis som jag inte träffat sen i somras men vi spikade att dom kommer över o grillar till helgen.

Väl hemma igen så försvann familjen åt alla möjliga håll så helt plöstligt var själv hemma, hade planerat in ett styrkepass eftersom det inte blev någon cykel men på Eurosport visades ett landsvägslopp vilket passade perfekt eftersom det var dax för lite kaffe, o sen blev det precis som vanligt när det är cykel på tv, jag somnade. 22km senare så väcktes jag av telefonen....

Kände att jag ville ut o träna idag så det blev en tur till Jokkolabanan, planen, som även fullföljdes, var 4 varv på 80-85% med två minuters vila emellan. Banan var riktigt sur efter nattens o morgonens regn o det klafsade gott om skorna. I slutet på första varvet, men typ 30meter kvar, så vrickade jag till vänster fotled, trodde att det var färdigsprunget för idag men jag lunkade några minuter vid starten o sen så provade jag försiktigt på andra varvet, efter några meter hade smärtan försvunnit o det funkade bra att springa igen. Total träningstid blev 55minuter.

Har ett tag funderat på nya löparskor och nu blev det så lämpligt att på torsdag ska jag till Torsby och ha ett event hos en kund. Ägaren till butiken heter Lars-Erik Nilsson o för dom som inte vet vem det är så kolla in länken. Numera springer han inte så mycket, bara 4-7 pass i veckan, när han tävlade: 13-14 pass i veckan... Då han håller på och hjälper idrottare att få rätt sko på foten och vet vad han pratar om så känns det jäkligt bra att få hjälp av honom.
Som en liten bonus så kommer även Lars Eghamn, en av Sveriges främsta ortopedingenjörer, vara på plats. Kolla in referenserna på hans hemsida, ganska kända namn.... Så efter torsdagen ska jag inte kunna skylla på skorna om jag inte kan få ut max av kroppen :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar