måndag 16 april 2012

En längre resumé

Sådär, nu ska jag försöka landa efter några fullspikade dagar...

I fredags skedde alltså årets kulturella tillställning när Lerbäcks Teater fick ett besök. Jag måste rekommendera dom som inte varit där att åka dit, lämna ungarna hemma och ta en kväll där.

I lördags så började vi uppvaktningen med paintball, lagen blev killarna mot brudarna. Första ronden gick riktigt bra då jag lyckades smyga upp bakom ett fäste där två tjejer satt o tryckte, några fina salvor sen var den ronden klar.
Vid genomgången sade instruktören att man skulle ropa "träffad" när man blivit "dödad", jag lyckades några ronder senare smyga mig ganska nära Madde och sköt några fina salvor på hennes arm, ropade o frågade: "är du död?" o hon svara, alltså kunde hon inte vara död, pang pang pang pang....
På den efterföljande fyrkampen fajtades jag mot typ 50kg Kristina och på gladiatorduellen fick jag slå från olika håll för att hon inte skulle ramla....

I söndags tömde vi mässan från innecyklarutrustningen som vi istället tog med till sandtaget utanför Pålsboda för byggande av teknikbana. Jag cyklade en tur med Thereses brorson som fick sig en liten aha-upplevelse om vad MTB-cykling innebär. Vid första vurpan lyckades han fånga ett träd så han slapp ramla 10 meter nerför en riktigt skarp sandsluttning, vid andra vurpan så valda han att cykla bredvid stigen, rakt ner i ett dike och landa på riksvägens hårda asfalt.... Vi avverkade bara en mil men han var trött redan efter 2-3km.

Idag har det varit en kontorsdag. Snackat med bl a lotteriinspektionen, en dammsugarförsäljare o nåra påstridiga annonssäljare.

Kvällens ungdomsträning bestod av intervaller, vi började med att rulla bort till bergtäkten vid atle och där mosades det hårda intervaller uppför en brant o lerig väg, jag hann med 5 vändor innan vi rullade lite olika stigar tillbaka till Ljungstugan. På vägen tillbaka så körde vi max uppför alla backar o lugnt däremellan. Väl vid stugan hade vi några minuter över varför jag drog med några ungdomar och körde intervaller på löparspåret ut från parkeringen, upp till toppen o ner igen, tror jag o Ludvig blåste av 4-5 st innan vi rullade MTB-banan bort till Ljungstugan.

Nu väntar packning o tidig sänggång då klockan ringer jääääättetidigt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar