lördag 21 april 2012

Panikmorgon och hårt styrkepass

Igår morse kl 06.20: Host host  pappa PAPPA! Jag kan inte andas!

O där försvann det morgonlugnet.... Det blev en snabb resa in till akuten o trot eller ej men efter redan 1,5h så var dom klara o vi var därifrån :=)

Annars så fick jag snurr på centraldammsugaren igår, den lilla elektrikern i mig lyckades "bara" bryta sönder ett "kopparstift" men med lite fullagning så gick det bra.
För att fira detta så blåste jag av ett stenhårt pass på gymmet. Värmde upp på crosstrainern i 15 minuter och körde några plankor på balansbollen innan jag intog "viktrummet", här blev det cirkelträningen för mage, bröst, triceps o biceps som fick sig en riktig omgång. Hade sett en ny magövning där man har en vikt som redskap, enkelt förklarat: ligg på rygg upp med fötterna i luften, upp med huvud o axlar o sen så lyfts vikten från sida till sida över magen. Känner idag att den gav riktig effekt.

Sen "gick" jag knäböj i korridoren med vikter i händerna några gånger, shit vad jobbigt. Mina Latisimus Dorsi fick sig även en omgång innan jag avslutade med 30sekundersintervaller på roddmaskinen.

Imorse så plockade jag isär dammsugaren igen, denna gång dock för att "bara" dra om lite utblåsrör, så nu måste jag till Marieberg en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar