torsdag 12 april 2012

Backintervaller vid Backa

Nu har jag börjat om på dagens bloggning tre gånger så nu får det bära eller brista...

Dagens arbete utfördes i Linköping, fick en kram av en kund som tack för hjälpen, det känns riktigt roligt när man kan hjälpa många som har ont. Eller som sloganen låter "Vi vill få människor att återupptäcka glädjen i att röra på sig". På tal om jobb så har jag även bytt arbetsgivare...

Dagens träning höll på att bli inomhuscykling då jag o Therese inte var helt överens om vem som skulle få träna ute idag efter föräldramötet på dagis. Jag vek mig för T:s önskan o var helt inställd på att blöta ner parketten, men när jag väl kom hem så ändrade T sina planer. Det blev att skrämma liv i Simon (som i tisdags sade "jag vill cykla intervaller") för ett sådant pass.

Vi trampade in bakom Backa Gård och maxade uppför "gångvägen" där tjällossningen gjorde backen extra bra, vände på toppen och rullade ner o iväg till en vändplan, tillbaka mot backen i ett lugnt tempo, max uppför (1 minut, zon 6), rullade vidare och fick till ytterligare två hårda enminuters på "andra" "gångvägen" innan Simon vek hemåt.

Jag fortsatte dock med ytterligare 5st enminutare med 1 minuts vila emellan på bilvägen vid Backa Gårds stall. Dom sista två sved något så överjävligt...

Där jag vände i längst ner så upptäckte jag en stig och sånt måste ju utforskas. Det var bara ca 500-800 meter och perfekt för den som rullar fullgung.

Total träningstid blev 50minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar