lördag 7 april 2012

Kilsbergslöpning

Nu blir det en mobilbloggning...

Tog ett löppass på Kilsbergsleden med start i Ånnaboda igår. Sprang mot Suttarboda och trots nysnö o halt underlag så blev det en supertrevlig tur. Solen sken från en klarblå himmel o termometern visade 1 plusgrad.

Pulsen låg på ungefär 75-80% under hela passet. Hade 1-2 km kvar till Suttarboda när jag vek av in på ett skogsmaskinsspår för att efter nån km komma ut på en snöig grusväg som jag inte visste åt vilket håll jag skulle springa på, valde vänster o efter ca en km kom en stig på vänster sida med blå markeringar, ner här o efter en bra stund kom jag ut vid botten på Storstenshöjdens södra backe. Det blev liftgatan upp till toppen o fy f*n va tung den va.... Vidare till storstenen o därifrån in i skogen mot Ånnaboda, ut vid Ånnabodasjön o in mot "andra" badplatsen, här fick jag följe med en kille, typ 12-13år som helt plötsligt försökte jaga ikapp mig, detta gjorde att jag tömde mina sista krafter mot campingen.

Ca 1,5h var jag ute o nu morgonen efter har jag två klubbor som ben. Hade planerat köra lite propagandatävling idag men avstår detta då Simon inte är så sugen o resten av familjen vill vi ska vandra i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar