lördag 14 januari 2012

Vi kommer få toppfysik nu

Imorse, lite för tidigt, så grenslade jag cykeln o påbörjade resan mot Ljungstugan. Hann inte mer än ut från tomten så kommenterade en granne min avfärd "Jamen inte så här tidigt TOKSTOLLE" löd hans enkla men ack så träffande fras.

Trampade till Kävesta och sen över gärdena mot Norrbyås, Hidingsta och slutligen "Ormestavägen" där jag svängde in mot Markaskogen och lite planerad stigkörning. Nu visade det sig att framgaffeln var helt ihopfrusen så det fick bli grusväg och ytterst lite stig ner till Ljungstugan. Typ 3,5 mil visade gpsen :=)

Väl på plats så bjöds det på fika i väntan på dagens hedersgäst, Fredrik Eriksson förbundskapten MTB som skulle hålla ett föredrag om träningslära.



Oj vilken föreläsning, har tidigare läst (eller rättare sagt försökt läsa) en artikel om samma ämne, skriven av Fredrik, men gett upp då det mest snurrat i skallen efter en stund. Idag klarnade de flesta begreppen och deras innebörd, likaså har de olika träningssonerna fått sig en bra förklaring o så blev även fallet med hur det går att komponera ihop ett bra träningsupplägg

Så här enkelt är det :=)

Imorgon drar ungdomsträningen igång och inför det har jag letat efter en speciell övning som jag laddat hem men inte kunnat hitta den i datorn.... Fredrik visade just den, så nu blir det att mäta o räkna inför morgondagens pass.

Innan det ska det dock trampas ytterligare ett pass, minst 5 pers tror jag vi blir :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar