torsdag 5 januari 2012

Ett grymmare pass

Angående besöket jag nämnde sist: Snart kommer Kumla Sportcenter börja sälja Joya, kommer bli grymt!!!

Idag fick Norra ett besök, dock i ett helt annat ärende, växelöra och en ny bakväxel till simons cykel införskaffades, blir att montera imorgon.

Även den nyöppnade blomsteraffären i Pålsboda har hunnit få sig ett besök idag, blomsterarrangemang till morfars begravning är beställt.

Dagens träning gick inte av för hackor. Trampade iväg vid fem, rullade med en ganska behaglig belastning/fart till Kumla för en timmes ju-jutsu-träning.
Idag stod det sparring på schemat, tänkte försöka använda mer teknik o mindre råstyrka, gick ganska bra. Fick en hel del inputs och praktiserade en del tips som inkommit.

Sista trean skulle jag köra mot Mikael, släktingen, enkelt sagt: Han visade var skåpet skulle stå, så fort jag släppte till minsta lilla så fick jag vackert betala. Men nästa gång då..... Egentligen sket jag fullständigt i honom, deras nyfödda som Tor, en vecka gammal, var på besök. Tror aldrig någon av mina varit så liten....

När väl passet var klart var jag helt färdig i kroppen, 10minuter skitsnack och en banan senare så var cykelkläderna på och cykeln bars ut för en fin energitömning mot Pålsboda. Låg och balanserade lite över syragränsen och vägrade sänka snitthastigheten. Kände benen skrika när jag närmade mig hemmet och vad passar inte bättre så än att järnvägsbommarna var på väg ner, så det blev att mosa en extra runda för att inte sänka medlet....

Total cykeltid 1h 40min
Total kamptid 1h
Total träningstid 2h 40min

När jag öppnade dörren hemma så var maten klar och det var bara att sätta sig vid dukat bord, precis vad jag behövde :)

Nu såhär tre timmar efter hemkomst så är kroppen grymt mör o go, ska snart knoppa, måste bara berätta lite om en grymt intressant dokumentärserie jag just sett klart. Handlade om den franska underrättelsetjänsten och dess verksamhet från 1945 då den grundades av general De Gaulle och fram till dagens datum. Shit vad mycket dom visste, fattar nu varför vissa politiker tog konstiga beslut och hur amerikanarna försökte få världen att anfalla Irak en andra gång pga av påstådda massförstörelsevapen och att Frankrika hade stenkoll på deras bluff.... Likaså så hade dom ganska god koll på en hel del annat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar