onsdag 25 januari 2012

Epic 29

Imorse, när jag slog upp mina små blå i Torsby, visade termometern -18, bara att hoppas det blev min kallaste vinterdag denna säsong. Hann mellan några besök i Karlstad smita in på Solsta cykel, shit vilken fin röd Specialized Epic 29 med X9 som stod där o bara ropade "köp mig". Klämde lite, lyfte på den, höll händerna på handtaget, kände behovet komma krypande......

Fick även en bra genomgång av skillnaden Shimano kontra Sram. Oturligt nog så avbröt min telefon mina härliga drömmar som kostade 26000 och jag blev åter kastad in i den hårda vardagen.

Åkte sen iväg till ett vad som blev ett grymt möte.

På vägen hem så fick Martin ett besök då Thereses bror går i cykelköpartankar. O för att få till ännu lite mer cykel så hämtade jag även en motionscykel till Therese på vägen hem. Hon blir numer ganska sur om hon inte får trampa en stund varje dag.

Dagens träning blev en tur ut på diverse skogsvägar bort mot bl a Skrukebacken, där arbetskamraten Madde bor men inte vinkade hon inte. Gillberga, Svennevad var även små samlingar av hus som vi trampade igenom. Gudrun hade ställt det till det ordentligt på rundan och på ett ställe släpade vi cyklarna i skogen typ 500 meter för att ta oss förbi dom hundratals vindfällorna som låg i vår väg. Tramptiden blev 2 timmar och vi var ganska möra när vi skildes åt.
Nu efter en kopp te så börjar kroppen tina upp och tårna börjar tappa sin vita färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar