söndag 15 januari 2012

Nu drar det igång igen :)

Efter gårdagens möte i Ljungstugan där jag även träffade Magnus J som tydligen har slutat med socker, så kan inte jag vara sämre, nu är det slut med den varan för min del med! Påminn mig gärna genom att ställa fram en retande godisskål...

Idag har jag monterat bort den hemliga startspärren på saaben, så nu kan vem som helst med Saabs universalnyckel sno den. När jag var klar med det så var det dags att byta om för dagens cykelpass, lugn cykling mot Tarstaborg med bl a den senaste Pålsbodaförmågan Jimmy som kom o glänste på en helt ny Cube med en ganska trevlig teknisk specifikation (vi var 5 som rullade iväg). Första turen på MTB för honom var det visst och i början gick det lugnt med det gick att hetsa honom att göra saker han nog inte planerat innan avtrampen.

Vi övade bl a på att korsa diken, snabb stigkörning o branta nerförsbackar. Tobias guidade superbra i grusgropen på rundans sista del. Mycket backar, knix, stigar, drop o liknande avverkades. Sista backen Jimmy körde ner innehöll nog mer lutning än vad han trodde han skulle klara, men det gick galant. Så han fick köra den två gånger till :)

Vi var ute i två timmar och det var precis lagom länge idag, väl hemma var det bara att kasta sig i duschen, kasta på sig kläder o kasta iväg sig i bilen för att hämta Simon, kasta i sig lite mat och sen kasta iväg sig till nedanstående.

Ikväll så påbörjade vi ungdomsträningen o det var 13 tappra som kom till första passet. Efter lite uppvärming så drillade Magnus J dom bra medans jag lät dom prova trampa "H-banan" en o en, ska bli spännande att se om dom kan förbättra sina tider på den till sommaren. Ungdomarna körde intervaller, enbenstramp, start-stopp, hopp, balansbräda o liknande övningar. Roligt att vara igång igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar