torsdag 12 januari 2012

Bättre i vaden idag

Efter det sköna styrkepasset igår så tänkte jag fortsätta med ett likadant imorse, hade första mötet kl 10. Vad händer? jo, jag tvärsover, vaknar halv nio, så det var bara att kliva upp o knalla iväg till ytterligare en hotellfrukost. På parkeringen utanför så stod bara min o en annan bil kvar, i matsalen var jag själv.

Besöken idag flöt på bra och dom handlade som jag ville att dom skulle handla :)

Annars så har dagen "avnjutits" i bilen. Det tar en stund att åka från Östersund till Pålsboda. På den förbannat tråkiga biten Brunflo-Orsa, typ 30 mil, så var det blankis o snörök. Det gick bra till Sveg och ut från hålan så fick jag lite släpp i kurvan där vi har som tradition på våra norrlandsresor att få lite släpp... Sen kom jag ikapp en långtradare och några bilar som fastnat bakom den i den grymma snöröken. Så det tog nästan en timme extra till Orsa mot vad som är normalt. Väl i Orsa så hade saltbilen hittat fram så då fick man äntligen koppla av lite i körningen.

I rondellen vid Mora så brukar det alltid svängas vänster men idag ville gpsen att jag skulle hålla höger o åka ner på 45:an, funkade bra förbi Sollerön och sen skulle jag in på en annan väg och där blev det isunderlag igen, blä!

Är lite bättre i vaden idag, så farbror doktorn får nog inget besök imorgon utan jag väntar nog över helgen och ser vart det bär hän.

Och till på söndag lär nog vaden se till att den blir bra för då väntar en tur men ytterligare en skogstrampare från Pålsboda. Klungan bara växer!

Förresten, jag har sett att nu kör många olika dieter nu, GI, Atkins, Glassdieten, själv använder jag banandieten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar