lördag 2 juli 2011

Simon Simon Simon

Husvagnen var färdigpackad för en vandringhelg i Ånnaboda, natten skulle bara klaras av innan avfärd...
Kl 00,15 ringer telefonen "Hej det är ***** från kollot, Simon har skadat en fot" och det var det det. Vårdcentralen i fredags konstaterade att det troligen är en spricka i foten.

Istället fick det bli en sväng till Gusselby där han kan aktiveras utan massa fysisk aktivitet.
Så på vägen upp fick det bli en blixtvisit på Bergslagstramps invigning vid Digerberget där en karta införskaffades.

Igår blev det en 3timmarstur på cykeln. Gusselby-Storå-Stripa-liten stig-grusväg-Bergslagsleden-Uskavi-Siggebohyttan (tror jag det hette)-sjuk jävla lång uppförsbacke-Lindesberg-Gusselby. Skönaste kommentaren jag fick var i Uskavi av tjejen i kiosken när jag frågade efter vägen mot Lindesberg "ta vänster vid huset med gräs på taket och sen kommer jordens jävla uppför" och det stämde ju, det var en riktig uppför...

Sprang på några gamla bekanta från födabarngruppen när jag begav mig ut igår, så det blev grillning vid deras sommarstuga igårkväll, najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar