fredag 8 juli 2011

Idag blev det blött, rikigt blött på Kvarntorpsrundan. Vi lämnade Pålsboda i strålande solsken och jag visade en ny trevlig vägg/stig till Kvarntorp, väl framme så körde vi in Södra Mossby, korsade Holmagatan, passerade ett vattenhål och sedan kom det vatten från himmeln, mycket vatten. Vi började med att söka skydd under ett träd men det var lönslöst efter stund så vi trampade vidare. Siktet ställdes på Connys uteplats och där blev vi kvar i minst 20minuter innan vi kunde trampa vidare.

När vi kom fram till crossbanan så visade jag en variant på hur man kan trampa igenom alla stigar på en bra sätt och lagom när vi var klara så säger Henrik att den finns en liten runda till och den var rikigt najs. Kommer att köra den ett antal gånger igen och jag kan gissa att ungdomarna i Almby kommer gilla den.

När vi kom upp mot golfbanan så bestämde vi oss, vi var då rikigt blöta, att det var dax att styra hemåt.

Det blev några timmar i ett behagligt tempo, precis vad jag behövde inför söndag.

Sen när jag o Filip skulle följa Filips kompis hem på cyklarna så öppnade himmeln sig igen och det vräkte ner.

Såg något konstigt när vi cyklade dit, det stod 3 bussar vid järnvägsbommarna och när vi cyklade tillbaka stod det fem, Filip fick då syn på tåget som fått stopp en liten bit bort på spåret, passagerna såg vare sig roade eller torra ut. Forca SJ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar