onsdag 13 juli 2011

Kvalitetscykling

Igår så var det den årliga Sottern Runt. Simon hade ont i halsen så jag trodde jag skulle få trampa själv med alla pensionärer men då ställde fotbollsspelaren Filip, helt oväntat, upp som sällskap.

Han tog Simons cykel o sen bar det iväg, jag hade förra årets runda i gpsen så Filip kunde se hur han låg till mot brorsan hela tiden. Vi hade ett försprång på ungefär 1km fram till Kilsmo sedan kom Simon stark o ledde vid Brevens Bruk där vi intog första fikan och mötte upp med Svennevadscyklisterna. Sedan bar det iväg över Knipphammaren mot en grymt fin stenhäll där solen alltid värmer gott och andra fikan intogs.

Därifrån fick vi cykla lite single track fram till Kvarsätter, Filip ledde nu med en dryg km över Simon och när vi passerade badviken så ökade försprånget rejält då jag o Simon tog ett dopp där förra året. Väl hemma hade Filip krossat förra åretrs tid med 27minuter eller 7km om man vill mäta så.

När det var dax att sova så tror jag Filip slocknade på 5 minuter... Han sover nu så vi får se lite senare hur opigga benen är.

Annars så bärs och läggs det bara plattor här hemma, mina små kontorsnävar är fulla med blåsor efter ett antal timmars slit.

Förresten.... Köpte en ny sadel igår, verkar alltid finnas plats för lite nya cykeldelar numera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar