torsdag 28 juli 2011

Action

Oj vilket pass det blev. Jag cyklade till Kvarntorp och Simon blev skjutsad för att orken skulle räcka till en bra stund, vi styrde näsorna direkt mot ett nytt litet område jag blivit visad helt nyligen och där trampades det ytterst lite innan vi insåg att vi var tvugna att serva Simons trampor så det blv bara att sikta in sig på farsans jobb, lyckligtvis så bor det en del cyklister på vägen dit och vid andra försöket så fick vi tag på rätt insexnyckel och färden kunde fortsätta.

Väl tillbaka i det "nya området" så körde vi tämligen hårt, det var mycket uppför och nerför och dessa backar var ganska branta och lite tekniska oså. Jag tror området kallas crossbanan i folkmun och den liknar inte den jag sett på Johans blogg utan här är det action hela tiden, är nästen mer som en endurobana. Det finns en antal riktiga nerförbackar och där går det fort och jag har lyckats fått en liten film därifrån...


Det ska bli spännande att se om filmen visas, har tyvärr inte tid att sitta längre...

Efter två timmars trampning så blev Simon upphämtad och jag trampade i ett ganska hårt tempo tillbaka hem, för att enbart hinna duscha o käka innan det var dax att dra igen. Denna gång mot Tisaren för lite kvällsfiske med grabbarna, 1 borre och 3 gäddor blev resultatet, 2 gäddor blev med hem.

Sent igår kväll satt jag o Simon och studerade kartan för att veta vart vi ska idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar