tisdag 26 juli 2011

Hemma igen

Jaha då var man hemkommen från lite semesterresa. Efter Öland så for vi till Älmhult och träffade där syskonen. Vid Älmhult ligger sjön Möckeln och sjöar är bra. Det blir liksom lite svårare att låta bli att cykla den planerade rundan då, runt sjön är det 55km (den vägen jag tog) och mycket små vägar, inte direkt några övermängder stig men nycket traktorstig.

På en av de få stigarna så korsade jag det som måste vara Sveriges största hallonbuskefält, shit va stort, måste vart flera hundra kvadratmeter med vildhallon. När jag var på bortra änden så vart jag tvungen att korsa en kohage och för att komma in så var det gigantiska grindar, måste vart typ för tjurar, så det fick bli lugn och tyst/smygande cykling därigenom för ute i skogen är det ingen som en skrika....

Höll nästan på att glömma: det regnade också.

Kan också tillägga att det är riktigt bra med en GPS när man är långt borta o inte riktigt vet hur man ska trampa, det finns många korsningar i skogarna och det flesta är utan skyltning.

Efter att ha kommit hem kl 12 inatt så ska husvagn o bil plockas ur och sedan ska jag försöka ta mig en riktig runda, den däringa cykelvasan närmar sig lite för fort just nu och att krossa fjolårstiden med en timme känns väldigt avlägset så jag kommer att nöja med med att trycka mig under 4 timmar iår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar