torsdag 28 juli 2011

Stigletning

Igår trampade jag iväg mot Hallsbergs Sockenkyrka för att möta upp Simon som blev ditkörd av Therese. Vi trampade upp mot Tisaren och tog första vägen åt höger så fort skogen hade börjat och sedan hittade jag en stig in till vänster (tyvärr så skulle vi ha tagit höger 100meter senare...) och den körde vi in.
De 200 första metrarna var riktigt bra och sen kom ett kalhygge, vi lyckades korsa det och hittade skogsmaskinsspår som vi följde längre o längre in i skogen. Efter ett antal korsningar o funderingar så var det slut på både spår och stigar varför vi vände åter och gjorde ett sista försök på ett gammal skogsmaskinsspår och då kom vi till slut ut på vägen som gick ner till kyrkan. Vi valde då att cykla åt andra hållet och snart så uppenbarade sig en väg till vänster där jag aldrig kört förut och givetvis så svängdes det in där, ett antal korsningar senare så kom vi fram vid Herrfallsäng och valde då att styra styret hemåt via små fina skogsvägar.

Summa summarum så blev det ca 2,5 timmar på sadeln och inte just några nya stigar... Men många fina gula kantareller sågs till,vi vet dock inte var vi var så att plocka dom är bara att glömma.

Vid cykelvården så upptäckte jag att kedjeoljan var slut och kände inte för att åka in till Örebro så jag stack iväg till den nya cykelbutiken i Kumla. Där blev jag ståendes och snacka en bra stund och det visade sig att han nästa söndag ska ha ett cykelevent i Kvarntorp, najs!

Nu är det dax att plåstra om alla blåsor på vänsterhanden och fortsätta med stenläggningen, fy fan vilka kontorsnävar jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar