lördag 30 juli 2011

Trail running

imorse så blev plattläggningen i stort sett klar och grillen är uppbyggd igen, så nu kommer nästa etapp: Bygga trappa...

Idag fick det bli löpning i skogen, närmare bestämt fick det bli en tur på Skåle Klints vandringsled.
Parkerade vid Sandviksbaden och sprang den långa vägen upp till toppen och benen var oförskämt pigga idag. Väl på toppen så börjar det bära utför omgående och leden går in i en uttorkad bäckfåra som är full av grova stenar, såpass grova att cykling utför där inte är att tänka på. Halvvägs ner så vänder stigen vänster och sen så är det uppför igen, rikigt brant denna gång och för att spara på krafterna så gick jag där det var som allra brantast. Efter andra utsiktsplatsen så svängde jag vänster, leden fortsätter dock rakt, den vänstra stigen tog slut efter en kilometer vid en sommarstuga där dom höll på att duka upp inför kräftskiva och så väldigt fundersamma ut när jag kom inspringandes svettig o dan. Det blev att vända och fortsätta på den snitslade leden istället, ingen lyckad stigletning idag heller ;)

Nu bär det utför och det tämligen skarp, väl nere så blir det stenig löpning, här är inte leden cykelbar, utan sista gången vek vi upp till vänster i en ledningsgata, det går nu inte så fort för alla stenar men plötsligt så kommer en liten skogsväg och sen så kommer grusvägen, vilken dock lämnas efter 20 meter och nu blir löpningen som allra bäst. Stigen är lättsprungen och spångarna (eller det kanske heter spängerna..) sviktar gott under fötterna, vid badplatsen så är pulsen riktigt hög men det är inte så långt kvar nu, utan det är bara att bita ihop.

Sista biten går riktigt fort och snart ser jag bilen igen, totalt så tror jag det tog 45-50 minuter för mig att ta mig runt, inklusive återvändsstigen. Står och eftersvettas i 20 minuter innan jag far hemåt för att rätta min första egenkomponerade V75-rad. Hur många rätt jag fick? Enkelt sagt så vann jag lite lite lite pengar, räcker typ till, nej fan det räcker inte ens till en flaska kedjeolja...

Nu tror jag T kom hem så det är dax att öppna en kall och tända grillen. Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar