onsdag 1 augusti 2012

It´s a new record

Idag gjordes sista dagen på kontoret på ett tag eller rättare sagt två månader. Det är ju inte så att jag ska vara ledigt utan nu är det införsäljning av nästa vår- och sommarkollektion, så nu väntar det två intensiva månader :)

Om jag tränat nåt? Enligt plan blir svaret. Kkörde 8 pass på lika många dagar och ökade intensiteten hela tiden, efter fredagens "avslutning" med 10 mil så vilade jag i lördags. I söndags var det på´t igen när det avverkades 3 mil stig i Kvarntorp. Cyklade dit och hem, på hemvägen trampade jag med pacecar framför mig en bit :=) Totalt 5 mil blev det. Passet var riktigt kul och det var i praktiken bara stig vi körde.

Har sen vilat fram tills ikväll då jag blåste av Pålsbodarundan på ny rekordtid 54:55. Fattar inte riktigt hur det gick till för när jag kom hem från jobbet var jag aptrött och halvsov till herrarnas gymnastikfinal i nån timme innan jag begav mig iväg men väl ute så svarade kroppen riktigt bra och det gick att forcera igenom banan utan några problem.
Idag cyklade jag utan att titta så mycket på alla stenar o rötter utan försökte hela tiden flytta blicken längre fram och det är bara att inse att jag måste öva mer på detta.
Kändes som att jag skulle kunnat kapa lite mer tid... Kollade nu lite på min garminsida och insåg att jag har klockat 1:22:20 tidigare på samma bana...

1 kommentar:

  1. Gött mos! Har du pålsbodarundan som GPX fil möjligtvis? Ifall man vill utmana pålsbodas okrönte mtbmästare? ;)

    SvaraRadera