onsdag 29 augusti 2012

29 i Pålsboda

Vi var ju inte 90 cyklister som i Örebro i måndags men vi var hela 29 st som samlades i Pålsboda för att trötta ut oss på XC-banan. Vi hade haft lite på känn att vi skulle kunna bli några stycken men inte så många som 29. Det slogs rekord i Örebro i måndags och så även i Pålsboda igår.

Vi började med att dela upp alla i tre olika grupper som vi (jag, Henrik och Tobias) guidade ett varv som uppvärming.

Givetvis blev uppvärmningen andfådd historia....
När vi var samlade för start började vi med att köra ett varv i lite högre fart och där delades det ut tips på olika ställen där det gick att spara tid.

Det blev under kvällen individuella starter, klungstarter o liknande. Några vurpor skedde på den krävande banan, får nån gick det för fort in i en kurva, några lade sig i "sandkkurvan" och nån föll en bit nerför en brant.

Ungdomarna (o några vuxna) körde en riktig klungstart och när dom första ungdomarna kom tillbaka till starten/målet så fick dom bara en minuts vila innan vi körde stenhårt ytterligare ett varv, lite smärta är ju bra för kroppen....

Magnus P gjorde ett försök att slå rekordtiden och hade han inte lyckats hade jag faktiskt blivit lite besviken. Jag behövde inte bli besviken utan kan enkelt säga att jag nu har något avslägset att jaga....

Efteråt när vi återsamlades på parkering var det idel glada miner och dom flesta blev ännu gladare när Norra Cykel sponsrade alla med varsitt par cykelhandskar.

När jag väl kom hem vid 8 så var det bara att duscha, äta och packa inför dagens arbete. Intog sängen redan vid 21.30 och så gott en kvart senare. Vaknade med en värkande kropp efter några timmar och var på väg att åka norrut när jag såg att klockan inte ens var tolv. Den härliga träningsvärken hade dock redan anlänt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar