fredag 27 juli 2012

Det blidde lite långt

Huga vilket pass det blev igår.... Startade kl 12 från Gusselby och trampade mot Lindesberg och några stigar som förde mig mot Rondellen vid gatuköket, vidare ut förbi rastplatsen vid riksvägen och in på vägen mittemot, uppför några kilometer o sen in vänster på en liten grusväg, var så liten att det inte fanns några som helst skyltar vart den skulle ta vägen. Trampade o trampade tills jag kom fram i vad jag tror heter Hammarby, vidare förbi Golfbanan och sen in på en av Bergslagstramps leder som förde mig upp till Pershyttan. Den här första biten tog dryga timmen så det passade perfekt med en fet köttbullemacka vid tågvagnarna.

Vidare in på stigarna där och snart passerades Rammsjön och färden fortsatte upp på toppen av Rusakulan. Nedför hade jag fått tipset av ta en stig och den var inte stor den, dock var det mycket spår på marken från andra cyklister. Halvt sönderriven på armar o ben kom jag ner till en grusväg där jag tog vänster o sen i nästa korsning blev det höger. (Som Du säkert förstår så hade jag inte stenkoll på vart jag var....) Kom plöstligt fram i Klockhammar (som jag inte hade en aning om vart det låg) där jag irrade runt en stund innan jag lyckades få en vägbeskrivning och snart forcerade jag uppför stigen där Johan jagade en grävling, där stigen slutade tog jag vänster och i Blackstahyttan blev det vänster igen...

Helt plötsligt kände jag igen en korsning från det jag cyklade med Ola o ett gäng cyklister, svängde upp och nu kom motlutet som ett brev på posten, shit vad långt det var upp till Bergslagsleden, väl uppe kom jag på att jag kört samma backe en gång tidigare o tyckte då samma sak. Nåväl, in på leden och sen vidare till campingen där jag blev idiotförklarad medans jag köpte den största glass dom hade. Rullade nerför Ånnabodabacken, korsade Garphyttan och trampade mot Lekhyttan, sen var det mest att mosa transportsträcka tills jag ankom Mullhyttan för kvällens grillning.

Totalt cykeltid ca 4 timmar, 10mil och 1020 höjdmeter gjorde att jag var ganska mör när vi åkte hemmåt senare på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar