måndag 27 augusti 2012

Sjukt många cyklister på dagens träning..

Men hallå! Varifrån kom alla cyklister? Vi snackar om att vi var 90st som samlades på planen vid Ljungstugan.
Vårt nya upplägg med olika träningsgrupper/färger fick sitt första test och det var ett riktigt mandomsprov med denna grymma uppslutning.
Jag tog mig an den röda gruppen (näst snabbast) och vi var ca 20 cyklister som begav oss ut för att köra korta intervaller i en fin uppförsbacke med lite inslag av rötter. Vi inledde med att alla körde 8-10 intervaller för att få känna lite kräktendenser. När alla var riktigt möra så lade vi in en bromsövning som enkelt sagt gick ut på att kontrollerat låsa framhjulet...

Efter några "låsningar" så körde vi återigen uppför backen, denna gång 4-5 intervaller innan det var dags att börja rulla tillbaka. Fast "rulla" o "rulla" blev det inte så mycket med. Vi körde två stycken tävlingsstarter där hela klungan drog på och körde på max i 300meter innan det var dax att stanna fö att köra ytterligare en start....
Nu var dom flesta ganska möra så vi rullade tillbaka till Ljungstugan.

Snackade lite om upplägget med några vid fikat efteråt och i stora delar verkade alla nöjda, tror dock vi ska försöka/våga dela upp oss ännu. Med detta menar jag att vi kanske ska dela upp en såpass stor röd grupp som 20 cyklister på två röda grupper. Jag tror stenhårt på detta upplägg och ser fram emot hur detta kommer att utvecklas.

Jag är nog fortfarande så chockad över deltagarantalet att jag inte skrivit om nåt annat.. Men enkelt sagt så tog jag ett varv runt vättern idag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar