måndag 20 augusti 2012

The very kick-off

Vilken uppslutning på "kick-offen" igår. Tror vi "till slut" blev 35st som trampade runt i Kvarntorpsområdet.  Med "till slut" menar jag att det kom cyklister indroppande allt eftersom då bron över Täljeån var/är avstängd o nån glömde en cykel hemma.....

Vi inledde med att dela upp oss i tre olika grupper och sen trampade vi iväg åt alla möjliga håll. Jag tog med mig snabbegruppen bestående av 7 ungdomar och nästan lika många föräldrar och vi körde först "kalkugnsledsslingan", sen vidare på olika stigar till vårens tilltänkta tävlingsbana och där körde vi två varv.
Valde sen lite stigar in till Hällabrottet där vi rundade fotbollsplanerna och slutligen kom tillbaka till Kalkugnsleden.

Nu var det dax för mat och när vi kom inrullande så sprakade redan brasan och vi fyllde på grillplatsen med ännu fler hungriga cyklister. Då det skulle ta lite tid att få glöd så inledde vi måltiden med bullar som förrätt.... ;=)

Efter maten så bytte några ungdomar grupper och några försvann hemåt, jag fick med mig 4 ungdomar och nu var vi faktiskt fler föräldrar än ungdomar i gruppen....
Började med att köra den "gamla" tävlingsbanan ett varv som uppmjukning efter matrasten, fortsatte upp över golfbanan och vidare till "tävlingsbacken". Jag tangerade mitt rekord i längd uppför men fick se mig (tillsammans med Alexander) slagen av Magnus P med en ynka cykellängd.

Vidare runt högen och stigcykling in i Kvarntorps villasamhälle för att sedan ta en ridstig bort mot Alabergssjön som rundades. Kollade lite på jetskiåkning innan vi cyklade längs västra sidan på Norrtorpssjön o sen rullade tillbaka mot samlingsplatsen för att avsluta uppstarten.

En sak som gladde mig som pappa var att Simon utan några större svårigheter kunde följa med i snabbegruppens tempo :)   Tror att även Simon kände att sommarens pass har gett önskad effekt och detta ska förhoppningsvis även leda till att han vill fortsätta i samma spår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar