tisdag 7 augusti 2012

Det enkla drevbytet

Igår blev det en resa till Trollhättan och Stenungsund, det kommer fortsätta under hela augusti och september med dessa resor runt om i hela landet då jag i första veckan i oktober måste vara klar med införsäljningen med vårens produkter...

Annars så fixade jag ett nytt framdrev till cykeln igår och nytt vevlager fick följa med. Skulle bara byta drevet igår och det är ju inte så jädra svårt egentligen. Bara att lossa fyra "bultar" och sen ta loss höger trampa o drev genom att lossa hela paketet med en 10mm insexnyckel.
Började lossa de fyra bultarna och två av "muttrarna" med tillhörande brickor ramlade ner i gruset och nästan försvann.... Skulle sen lossa hela paketet med insexnyckeln och kom då på att jag har ju ingen sån. Så det blev att våldsgästa Tobbe och vi hade nog planerat att byta drevet hos honom men jag glömde det nya hemma. Tog med mig insexnyckeln istället och skulle bara lossa paketet men shit vad det satt hårt. Efter en bra stund o med ett visst inslag av våld så var det loss och bytet fortskred.
Hade lagt upp bultarna snyggt på arbetsbänken och skulle "bara" skruva ihop allt igen, men då hade en bultj*vel försvunnit och var helt spårlös.

Letade i en låda med smått o gott och lyckades hitta en likadan bult, eller rättare sagt vad jag trodde var en likadan. Jag tror ni fattar att den inte passade....

När väl händerna var tvättade så intog jag datorn och började tillverka en sida på facebook om Värsta mörkret, Almbys mörkertävling i höst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar