fredag 17 augusti 2012

Crossing Sottern

Gjorde något så annorlunda igår som att sticka iväg och simma....

Gick omkring hemma och beskar häckar på eftermiddagen och solen strålade från en klarblå himmel. Hade planerat att cykla banan men kände inte att benen var på topp samtidigt som det skulle ha suttit bra med lite överkroppsträning istället. Så istället för ett besök på gymet så plockade jag fram våtdräkt o simglasögon och stack iväg till badviken.

Det var några badgäster som tittade konstigt på mig när jag iklädd våtdräkt intog vattenläge, en tjej på ca 7-9 år frågade vad jag skulle göra och jag svarade enkelt "simma över sjön" för det var ju det jag hade planerat att göra.

När jag simmade iväg så valde jag bröstsim till andra sidan, på vägen tillbaka så cravlade jag intervaller. Enkelt sagt så blev det 20 armtag på max och sen vila i 20 sekunder vila och så simmade jag hela vägen tillbaka.

Det känns i armarna idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar