torsdag 9 februari 2012

Watt

Idag har jag provat cykla på en Monark wattcykel. Hade planerat att köra fyror (idag med) och gjorde det med. Nu gick det helt plötsligt att se vad jag levererade...

På första intervallen så lade jag mig på ca 305w, ville inte lasta på för mycket innan jag visste vad detta innebar. Andra intervallen körde jag på ca 345w i snitt och nu blev det jobbigt, pulsen steg till någonstans runt 162.

Tredje intervallen genererade ca 335w i snitt och det här var den jobbigaste av dom, pulsen steg till ca 164.

På fjärde så mosade jag till med 345w i snitt, men en puls som jag lyckades pressa upp till 167 och det är högt för att vara mig.

Kadensen lade jag på 100 under alla intervaller.

Väl slutkörd och tillbaka i omklädningsrummet så kommer den ett gäng med cyklister inramlandes, det körs tydligen gemensamma träningar två gånger i veckan, det blev lite försäsongsträningssnack.....

När jag kom hem så frågade Fabian om vi skulle cykla lite.. O vad säger man? Vi cyklade i vardagsrummet i några minuter :)

Nu är benen härligt möra o imorgon väntar det tyvärr ingen cykeltur till husvagnen, -12 sätter effektivt stopp för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar