torsdag 16 februari 2012

Schweiz

Passar på att skriva lite nu när jag sitter o väntar flyget i Umeå där det är snöstorm :)

Igår så visade skyltarna ”Finland”…. Då är det långt hem. Var inne i Haparanda på ett möte, for vidare (tillbaka) till Kalix för nästa och sen väntade Piteå, Skellefteå och slutligen sen om sider landade jag på hotellet i Umeå vid niotiden.
På Piteåmötet så visade det sig att en av damerna jag träffade har en sambo som just köpt en Stumpjumper, precis sån jag vill ha... Han var visst lika nöjd med Specialized som jag är. Och han tänker inte köra Vasan då den är för lätt rent tekniskt och det kan man ju bara instämma i. Jag kör den iår och sen får man se nästa år om det är kommer några andra lopp/resor som lockar. Han hade visst cyklat i Schweiz ett antal gånger o är helfrälst i att cykla i Alperna, något säger mig att det blir nästa cykelupplevelse att sukta efter :)
Imorse så höll jag mig för skratt när jag lämnade hotellets värme och klev ut i -18 för dagens möten, två riktigt bra sådana o två som måste följas upp ordentligt.
Det ser ut att bli en helvecka här upp innan semestern, men då hoppas jag få lite sällskap på resan, lite varmare väder o kanske en cykel med också :)
Nu väntar hemfärd i ovädret och jag räknar med att vara hemma vid niotiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar