tisdag 14 februari 2012

Facebook

Tänk Dig hur avlägset en tisdagskväll i Kalix låter. Att det är grymt kallt o mörkt ute gör det inte mer upphetsande.

Då förstår Du nog hur avlägsen jag känner mig nu. Men imorgon fortsätter jag mot Haparanda...

Sent igår kväll började jag tillverka en sida på facebook, den är fortfarande under uppbyggnad men kolla gärna in den: Joya (o gilla!!!!!) Det finns mycket kvar att göra o imorgon ska jag försöka lägga in lite saker nästan samtidigt som dom sker, får väl se hur de går. Det är det jag gör, inte facebooksidor utan jobbar med Joya från Linköping och norrut i landet.

Den här bilden har jag fått in på sidan, svårt att inte ta med lite cykel i jobbet :)

Imorse så pussade jag Therese hej då och for till Arlanda för en resa norrut där de första två mötena var i Luleå och det sista i Boden, där det visade sig att butiksägarens son jobbar tillsammans med en före detta arbetskamrat. När jag väl, sent om sider, kom därifrån och begav mig norrut så insåg jag ganska snart att vi inte ska klaga på vinterväghållningen hemmavid, det är inte ofta som motorvägarna hemma är täckta med blankis o polerad snö och det är max 5 meter som två körfält ska samsas på. Glömde jag nämna att det är 110 också....

Nåväl fram till Kalix kom jag och såg ett stort fint hotel, Valhall tror jag det stod på taket, perfekt tänkte jag men insåg snart att jag skulle in i stugan bredvid eller rättare sagt Hotell Vikingen. Enda gästen på detta hotell, ingång från baksidan, inget gym och en oplogad parkering.... Men jag ska se positivt på det hela: Det ska komma 15cm snö inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar