onsdag 22 februari 2012

Snorigt halt

Fy f*n vilket väglag det var idag. När jag lämnade Pålsboda för färden mot Stockholm så började dom direkt varna på radion för att det stod lastbilar överallt o det låg bilar lite överallt i dikena. Bestämde mig ganska fort att åka via Hampetorp och Julita istället för att halka omkring på motorvägen. Den enda saltbilen jag såg till mötte jag vid Läppe. Jag kom ut på E20 vid Kungsör och det tog bara 5 minuter innan jag såg första olyckan. 11 avåkningar såg jag på min sida av E20 innan jag kom fram till Södertälje. 11 st!!! Låg i ca 75-80km/h på 120sträckan och man hade ändå fullt upp med att få stopp på bilen vid olika avspärrningar, likförbannat så kommer det bilister och blåser om i typ 140 i omkörningsfältet där det var 2 cm med ismodd ovanpå körbanan. Inne i Stockholm var det inte bättre men jag lyckades ta mig till mina möten.

Har idag även hunnit provcykla några 29:or... Specialized Stumpjumper (alu) och den var grym, Scott Scale Expert och den imponerade tyvärr inte så mycket på mig. Har även kollat Cubes carbonvariant men rätt storlek var slut och allt som dom skulle få in var bokat. Giant kollades men föll inte mig i smaken. Merida kändes inte riktigt redo, dom skulle nog kunna utvecklas lite mer. Bianchi är den absolut snyggaste men jag fann ingen med en lagom bra spec.

Så i dagsläget lutar det åt Stumpjumper, måste bara bestämma mig om alu eller karbon.

Utanför cykellivet så håller jag på och gör om Simons rum, har tagit ner en vägg, golvet är borta och sliter nu som ett djur med den gamla tapeten, förhoppningen är att jag ska kunna börja montera gips imorgon kväll. Så nu har träningen liggat lite på is ett par dagar o kommer även göra det imorgon och sen får vi se på fredag om det blir en varm uterunda utan vintermundering i februari....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar