måndag 6 februari 2012

Kollat på ytterligare en 29:a

Igårkväll blev det som planerat ett löppass med grannen. Vi sprang 8km i ett skönt snacketempo, dock så gjorde sig vaden påmind efter 6,5km så avslutningen avverkades i nedvarvningstempo.

Kvällens ungdomstränin känns det inte som jag kan skryta så mycket om. Magnus höll på med klädutprovningen o att sysselsätta 15 ungdomar är inte det lättaste. Alla andra föräldrar hjälper till vid olika stationer men att kunna bolla idéer med Magnus var saknat. Det blev intervaller och balansövningar kombinerat med lite hinderforcering.

På lunchen träffade jag Magnus vid Kumla Sportcenter där vi kollade på vad Cube hade att erbjuda vad gällde 29:or med trevliga specar. Jag såg två olika modeller som föll i smaken, dock så saknades den lite aggresivare jag vill ha, men det borde gå att fixa till med lite anpassningar. Det tål att tänkas på!

Ikväll så blev det ett härligt pass fyror tillsammans med Simon o Fabian. Kroppen kändes riktigt stark idag, dock så nådde inte pulsen upp lika högt som igår.

Nu sitter jag o jämför Cubes geometri kontra Specializeds......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar