söndag 18 december 2011

Stavlöpning med extra motstånd

Igår hade vi barnvakt så att alla juklappar skulle kunna inhandlas i lugn o ro. Ett lätt snöblaskande gjorde att vi valde att åka till Örebro centrum istället för Marieberg och det var nog ett klokt val, precis lagom med folk och inga köer. Inte för att man fick något utträttat kändes det som, vi gick igenom butikerna på några timmar med total idetorka och sen for vi till några av butikerna i stadens utkant men inte hjälpte det nämnvärt heller.
Till slut fick vi ta oss till XXL och den butiken är riktigt bra, vi fixade nog dom flesta klapparna där. Hann precis hem o duscha innan det var dax att bege sig iväg på kvällens företags-baluns. Eftersom det verkar som om jag har fallit ur partygängorna totalt så var jag hemma inte allt för sent.
Idag har trädet klätts och ungarna lyckats krossa ett antal kulor, dajmkakorna har bakats och julmaten handlats. Känns som om vi ligger med bra enligt schemat. Tyvärr så har jag dock fått avstyra morgondagens julcykelfika då Simon fick för sig att bli magsjuk.

Då det kommit tio centimeter härligt kramsnö så fick dagens pass bestå av löpning med hjälp av rullskidsstavarna och för att göra passet jobbigare så fick Filip hänga på. O med "hänga på" så menar jag att han satt bakom mig på sin bob som lite extra motstånd. Vi avverkade 7km i mörkrets snöväder och jag var helt nöjd och färdig efter det. Det börjar nu kännas gott i axlarna och baksidan på benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar