söndag 11 december 2011

Nu är planeringen igång

Då var man sent om sider hemkommen från husvagnen. En hel helg ute i snön brottandes med ungarna gör gott i själen. Idag blev det julbord modell ultralight i Ånnabodas restaurang. Blev dock grymt full i magen så för att råda bot på detta fick det bli en löptur i snön.

Begav mig från campingen in på Falkarundan som endast en fyrhjuling spårat åt mig, så det blev några kilometer i ganska krävande terräng innan jag kom fram till en plogad väg. Vid Storstenshöjdens södra backe svängde jag in på vägen som leder till Ånnaboda, dvs grym uppförsbacke och den var helt orörd så när som på några fotspår. Dom som tagit sig uppför den vet att den lutar både mycket och länge. Att springa uppför den i 10-15cm snö gjorde att pulsen steg kraftigt och att mina ben skrek av mjölksyra.

Bilden visar en liten del uppförsbacken


Väl på det som man tror är toppen så fortsätter det svagt uppför ända till Ånnaboda och när jag väl kom fram till det plogtraktorn vänt så ragglade jag nog mest framåt.

Snart så började benen återhämta sig lite och det gick att trycka på den sista biten fram till husvagnen.
Dagens löpning faller in i kategoring: Grymt bra pass!

Kvällen har avnjutits i klubblokalen där vårens mtb-träning har planerats, blev några timmars möte innan vi kände oss klara och om vi kör enligt agendan så kommer våren bli grym.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar