söndag 25 december 2011

mat mat mat mat mat och sen lite godis på det

Julmat, godis, julmat, godis, julmat, godis... Så har det nu vart i dagarna tre..... Men gott har det varit!
I fredags så blev det morgonbadmington i Örebro, o med morgon menar jag såpass tidigt att jag behövde knoppa en stund på eftermiddagen innan Thereses släkt kom på besök.

Julafton kortfattat: paket, gröt, mat, kalle, paket, tårta, paket, mat.

Idag så tog vi en tur till Lek & Buslandet i Örebro och Fabian var i sitt esse iår, full fart i tre timmar :)
Väl hemma igen så skrämde jag liv i cykeln och vi begav oss ut på vad som skulle blivit Sottern runt, men 5 km in på turen så kände jag ingen lust alls att trampa runt den sjön, kan tillägga att det var blött o lerigt på vägarna och det finns inga skärmar på cykeln, så det fick bli stigletning och lite "köra på känn" när jag inte visste vart vägarna tog vägen.

Fick till några intressepunkter i gpsen som det blir att provcykla vidare på när lusten faller på.

Var ute i en dryg timme idag och kände att det var alldeles lagom, det har varit lite sömn, mycket godis o mycket full fart dom senaste dagarna och det kändes i kroppen.

Det här måste nog vara den skitigaste rundan jag trampat någon gång, bromsarna gnällde, kedjal klagade, vattenflaskan bjöd på tilltugg, kläderna gick absolut inte att känna igen.

Måste bara tillägga att mina goretexstrumpor är grymma, var torr och varm om fötterna när jag kom hem idag fast det skvätte från däcken hela tiden.

Det var nog tur att jag inte begav mig ut senare än vad jag gjorde, nu känns det som om huset ska blåsa omkull....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar