onsdag 28 december 2011

Jag har nog trampat det bästa passet på länge idag

Dagen inleddes på vinden där jag tog ner massa gammal bråte som vi av någon oförklarlig anledning har valt att spara, fattar inte varför det ska sparas gamla köksstolar.... Nåväl saaben är lastad o klar inför en tur till tippen imorgon.

DAGENS TRÄNING

Vi (jag, Henrik o Jonny) gav oss ut för att köra intervallerpasset "nu-ska-henrik-kräkas" och att döma av namnet så skulle det bli ganska hårt och det blev det....

Vi gav oss iväg mot Källbergsbacken där 8 härligt skitjobbiga intervaller stod på schemat, gick igenom upplägget lite snabbt på väg nerför och sen så gav vi oss iväg och planen var att ta det lite lugnt på första intervallen. Och hur bra gick det då, vips så var pulsen upp i 170 och det är högt för att vara mig.

På toppen var det bara att vända o sen på´t igen, denna gång kom jag upp i 171 hjärtslag/minut. Bara att vända ner igen, väl nere så gav vi oss ingen tid för återhämtning utan det var på trean direkt och nu blev det jobbigt på riktigt.

Dom övriga intervallerna var riktigt tuffa och benen skrek av syra. När vi väl var klara och skulle njuta lite på toppen så var det bara att ge sig iväg igen. Nu drog jag klungan (får man väl säga när vi var tre stycken) in på Hallsbergsvägen och vi pumpade på i drygt 40km/h ut från Pålsboda och när vi svängde vid rullstugan så höll vi 30 i uppförslöpan. Efter att ha mosat på i sidvind så kom nu motvinden som ett brev på posten. Jag o Jonny tog täten och mosade på i ungefär 85% av max med Henrik på rullen in till Pålsboda igen.

Vi var ute i en dryg timme och åtminstone jag var färdig när jag kom hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar