torsdag 8 december 2011

The old people

Den här dagen började nästan bra. Om jag börjar med det bra så fick jag äta frukost med grabbligan innan jobbet :)
O sen kommer det där "nästan". Fick ett sms från pappa när jag var på väg till Dalarna. "morfar på usö"...  När jag ringde så visste inte han så mycket mer än vad som stod i smset. Morfar hade visst blivit inkörd tidigare i veckan och ingen anhörig hade blivit underrättad. Igårkväll visste inte mor eller far vart han var.... Forca Kumla Kommun :(
Han är ju dock 88 år så man kan tyvärr inte hoppas för mycket. Och jag som hade tänkte ta med Fabian hem till honom imorgon och hälsa på då han annars bara sitter själv i sin lägenhet.

Annars så har jag ikväll vart iväg o lämnat lite hembakat julbröd o pepparkakor till farmor, blev lika glad som vanligt. Kvällens träning bestod av slag o sparkar samt lite "fajt". Kort sammanfattning: fysiskt jobbigt. Råkade dock parera en spark lite dumt så nu värker det som f*n i höger biceps nedre fäste. Invigde även nya dräkten och nya tandskyddet ikväll och det kändes helt ok.

Väl hemma efter träningen så smakar det alltid lika gott med två rågrut med brie och hemlagad plommonmarmelad ovanpå, o till det en kopp te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar