söndag 27 november 2011

Tabata

Idag blev hoppmattan bortplockad, måste nog vara rekord :) Tack för det växthuseffekten!
Upptäckte då att ett av grannens äppelträd blåst omkull, hela barnhorden var grymt fascinerade av detta naturens verk.

Vi avverkade Pålsbodas massiva julskyltning på ca 10 minuter i regnet och blåsten, efteråt uppenbarade sig tomtarna till barnens stora glädje.

Dagens träning var planerad till intervaller i TRAPPAN, Simon och Filip skulle ha följt med men det är lite svårt att tvinga dom när regnet kommer hårt från sidan och i stora mängder.

Regnet vräkte ner när jag lämnade Pålsboda men precis innan jag parkerade bilen så upphörde regnet. Till min stora förvåning mötte jag två personer på väg hem efter ett pass. Tror dom saknade snön då dom kom springandes med stavar i högsta hugg.

Sprang helt enligt planerna, första varvet ingick i uppvärmningen och kroppen kändes skaplig. Sen blev det korta hårda intervaller dom två nästkommande varven. 20 sekunder max uppför och sen 20 sekunder vila eller i andra siffror: 60 steg max uppför och sen grymt lugna steg nerför i 20 sekunder.
Så sjukt jobbigt, men effektivt.

En grymt välsmakande och värmande risgrynsgröt stod och puttrade på spisen när jag kom hem. Vi har just kollat almanacken för nästa vecka, onsdag är den enda kvällen som inte är inplanerade än.... Men det går ju att råda bot på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar