söndag 6 november 2011

Novemberkåsa

Nu är det november och då ska man använda vinterkläder!!! Kände mig som en kokt kräfta under kvällens novemberkåsa i Almbyskogen. Kände redan på uppvärmningsvarvet att det var varmt så jag tänkte ta av mig underställsöverdelen men det är ju för böveln november. Sagt o gjort, jag kokade....

På uppvärmningsvarvet fann vi att någon/några åter roat sig med att sabotera banan genom att ta bort skyltar och lägga nedsågade träd över stigen.... Vilket j*vla nöje.

Nåväl till själva tävlingen: Det var individuell start då Ola fixat till det med orienteringskontroller, najs. Direkt efter mig startade Martin och Johan, vilka tog rulle på mig efter kolmilan men det var lika bra att släppa förbi dom och ta rygg istället, fungerade perfekt tills det blev stökigt och min cykel mest hoppade runt bland rötter o stenar. Inne på andra varvet skulle jag kolla lite hur pulsen låg och då var gpsfästet tomt! Någonstans i den becksvarta skogen låg en liten svart gps, så halva andra varvet ägnades åt att leta efter den. Den hittades liggandes på sidan av stigen, hur stor är den risken?

På tredje varvet började jag i ryggen känna av alla stötar från cykeln och fick göra lite olika övningar för att råda bot på detta.

Fjärde varvet avlöpte ganska odramatiskt och väl i mål så var jag sådär härligt mosig i benen.

Lärdomar av kvällens tävling: Våga ta av extrakläder, jag blir varm.
Tänk till lite på hur banan underlag är och anpassa ringtrycket därefter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar